

Cindy Sherman va afirmar alguna vegada que les seves fotos han de ser considerades com a art conceptual. El seu enfocament conceptual és evident, entre altres coses, en la divisió de la seva obra en sèries. Per molta varietat que tinguin aquestes sèries, hi ha temes constants com l'enfrontament amb la pintura per mitjà de la fotografia o l'interès per la imatge social de la dona. Les primeres fotografies que van fer famosa a Cindy Sherman d'una manera fulminant, va ser al començament dels anys vuitanta, "Film Stills". Aquests autoretrats en blanc i negre mostren a l'artista en diferents situacions que, formal i materialment, recorden fotos fixes de films dels anys cinquanta i seixanta. Després, Sherman ja només va fer fotografies en color. Per llarg temps va treballar sobre el seu propi autoretrat en mil postures diferents, adoptant altres tantes identitats. Amb aquest artifici plantejava la relació entre homes i dones: com veu l'home a la dona i com es veu la dona a si mateixa. Per formalitzar aquestes mutacions es va 'apropiar'-utilitzant disfresses i pròtesis-de la secretària de la bibliotecària, de la dona objecte i de la nena innocent. També va utilitzar els estereotips de la televisió dels anys cinquanta.
No hay comentarios:
Publicar un comentario